11 sep

Vægttab – et ønske!

Dit ønske er vægttab. Du kigger dig selv i spejlet og tænker ”jeg skal tabe mig”.

Hvad er grunden til at du ønsker et vægttab?

  1. Du føler dig ikke godt tilpas
  2. Du kan ikke lide dit udseende
  3. Du begynder at have sygdomme

Vi burde alle stoppe før vores krop blev overvægtig. Vi burde lytte til hvad kroppen fortæller.

Hvorfor kan vi ikke lytte eller forstå eller sige stop?
Det kan vi ikke fordi;

  1. Der er mange mekanismer i kroppen vi ikke kender
  2. Fordi maden stimulerer til lykke og glæde
  3. Fordi vi ikke tager småsymptomer alvorlige
  4. Fordi vi tror at oppustet mave, lidt uren hud, træthed, brystspændinger, uro m.m. er helt almindeligt og normalt for kroppen

Ønsker du et vægttab? Ja, det gør du. Så

  1. stop med at tælle kalorier,
  2. stop med at søge den endegyldige sandhed,
  3. stop med at gå på kure, der får din vægt til at cykle op og ned,
  4. lær din krop at kende
  5. lyt til symptomerne
  6. gør noget ved symptomerne

Symptomerne fra fordøjelsen har en grund. Grunden kan være

  1. du optager ikke din mad optimalt
  2. du kan ikke tåle din mad
  3. du spiser for ensidigt
  4. du spiser for lidt
  5. du får for lidt fedt
  6. du springer over måltider
  7. m.m.

Når fordøjelsen ikke virker som den skal, så laves der ubalancer i hele kroppen. Så påvirker det vores afgiftning, det påvirker vores humør, det påvirker vores kønshormoner, der påvirker vores blodsukker

Og når vi påvirker en masse hormonsystemer, så påvirker vi også afhængighed.

Når energien ikke er der, når vi føler os triste, når vi er trætte, når vi har ondt m.m., så ender vi med at spise os til glæde, til tryghed, til mere energi. Vi omfavner vores svage jeg, med mad.  Ikke fordi vi er svage, men fordi vi aldrig har lært hvad der sker og hvorfor.

Første skridt til vægttab er at se på fordøjelsen.

Her kommer lidt gode råd:

  • Spis mere synet/surt mad og flere bitre fødevarer

Du kan evt. tage vand med citron til alle måltider

  • Spis en god portion morgenmad, indeholdende frugt eller bær samt fedt (Nødder, frø, kerner eller lidt olie i maden)
  • Spis mellemmåltid og frokost – uden at sulte. Det handler ikke om at føle sig sulten, men give kroppen brændstof til det mentale og det fysiske. Hermed er du ikke så sulten kl. 15
  • kl. 15 er det ok med let mad – såsom et æble, blomme, pære, banan – tag et stykke mørk choklade 86 % til dette, så tager det lysten til søde sager.
  • Masse af grønt om aften

Af kosttilskud vil jeg anbefale nogle ting, der kun gives via klinikken.

Men som start

  • Cleanse plus (selen bidrager til normal funktion af skjoldbruskkirtlen. Artiskok støtter afgiftningen og birager til at støtte lever. Artiskok bidrager til en normal funktion af tarmkanalen. Mælkebøtte bidrager til velvære i mavetarmkanalen pga. den prebiotiske virkning. Mælkebøtte stimulere fordøjelsen. Mælkebøtte bidrager til normal leverfunktion.)
  • Mælkesyrebakterier
  • Fiskeolie
  • Vitaminpille

Drik en te – den hedder Heidi Riishøjs speciel

  • Knust marietidsel
  • Gyldenris
  • Grønt te
  • Fennikel

Bland 100 gram af hver. Tag 1 spsk. I kogende vand 2 gange dagligt. Lad det trække i 15-20 minutter.

Vægttab er blot en bivirkning til den sunde livsstil og til en krop i balance.

Flere ting kan fås her https://safehealth.dk/produkt/food-cleanse-plus/

1 times vejledning over telefon eller skype koster 500,-
Fejler du noget tager det 2 timer og koster 1400,- (Da der er opfølgning via telefon eller mails og jeg bruger 30 minutter inden jeg sender en korrekt køreplan)

Copyright © 2014 Heidi Riishøj - Gl. Kjølvej 3 - 8920 Randers NV - 2683 5195 - heidi@safehealth.dk