23 okt

Smuk hud med eller uden rynker

Der er forskel på hvad rynker er opstået af. Vi kender alle bekymringsrynken, der opstår på grund af en ensartet sammentrækning af visse muskler i panden. Andre rynker, kommer af slap hud. At huden mister sin elasticitet. Det kan være på kinderne, under øjnene eller på halsen.

Mange rynker i vores ansigt kan mindskes. Men vi kan ikke fjerne rynker.

I perioder med for lidt søvn, med stress eller sygdom kan det påvirke huden, så den er mere rynket. Men vores krop og hud har en evne til at regenerer efter sådanne perioder. I har måske selv oplevet eller set folk, der ser utrolig slidte ud, eller ser 10 år ældre ud, men også at de kan komme tilbage og stråle og se yngre ud.

Udfordringerne er hvis vi år efter år lever med samme bekymringer, med dårlig ernæring, mangel på fedt og vand, da vil huden tage skade og der vil opstå mere dybe og permanente rynker.

Der er selvfølgelig også generne. Jeg kan se at jeg ligner min fars familie hvad angår rynkedannelse. Men jeg har også selv skabt mig nogle rynker af mit liv, der har været ekstremt barsk i perioder.

Hvad kan vi gøre:

Huden er ligesom vores vægt. Hvis vi skal have et vedvarende vægttab skal vi spise rigtigt, dyrke motion, sove, drikke nok vand, få balance i hormonerne m.m.

Vi kan mindske rynkerne eller sænke udviklingen. Men da skal vi sove godt, vi skal drikke nok vand, vi skal dyrke motion og spise sundt. Vi skal slippe bekymringerne og få mere ro i vores sind.

Dertil kan vi påvirke det ydre via god hudpleje. Det er ikke kun det indre der tæller.

Det er ligesom at cykle hver dag i kulde uden hansker. Hænderne bliver tørre og skadet eller får hår hud. Derfor bruger vi handsker og håndcreme om vinteren. Vi skal pleje vores ydre. Ved huden i ansigtet kan det være folk der dyrker ekstremt meget sol eller arbejde ude det meste af året, hvor det sætter sine spor. Det kræver ekstra pleje.

For at pleje det ydre skal vi selvfølgelig passe på for meget soldyrkning. Sol er dog vigtigt, da vi ellers ikke danner D-vitamin. Men overdrevet sol skader huden.

Ydre pleje:
Rens huden med gode, rene hudplejeprodukter og plej den godt derefter. Jeg bruger kun Montbrun, der er økologisk og med termisk vand. https://safehealth.dk/produkt-kategori/montbrun-oekologisk-kropspleje/

Du kan også bruge en make-up handske. Den er helt fantastisk. Jeg bruger sjældent make-up fjerner, efter denne make-up handske, The Beauty Glove Grå. Se den her https://butikmedlogik.com/?s=isi+&post_type=product&title=1&excerpt=0&content=1&categories=1&attributes=0&tags=1&sku=1&ixwps=1

Ansigts-scrub er godt at bruge til at fjerne døde hudceller.
Ansigtsmassage eller ansigtszoneterapi er super godt til at øge blodcirkulationen i de små kapillærer.

Brug en god ansigtscreme og øjencreme. Jeg har en øjencreme jeg elsker. Den gav mig mine øjne et løft efter et års udefinerbar sygdom, der fik mine øjne til at hæve. Den hjalp min egen regenerering utroligt. https://safehealth.dk/produkt/anti-aging-oejne-laebe-creme/ Derfor bruger jeg også ansigtscremen, men kan mærke jeg har brug for noget mere fedt. Så derfor bruger jeg hybenkerneolie under den. Jeg har fundet det der virker for mig. Den kan være forskelligt. Vi må prøve os frem, uanset om det koster lidt ekstra penge. Det er blot vigtigt vi får nogle rene produkter.

Du kan også vælge at lave din egen creme med hyaluronsyre, som kan komme under dagcremen. Eller indtag hyaluronsyre. Det binder væske og skaber fylde. Super smart. Rent faktisk er dette det nye sort. At kosmetiske behandlinger bruger hyaluronsyre indsprøjtninger. https://safehealth.dk/produkt/hyaluronsyre-til-at-lave-kosmetik/

Indre.
Mange har cremer med Q10. Det vil jeg droppe. Vores egen produktion går ned efter de 40 år. Det skal indtages. Har du rynker tag Q10 som piller.

Kost:
Blåbær er en mulighed at indtaget dagligt – indeholder antioxidanter og C-vitamin. Det styrker produktionen af kollagen dannelsen.
Grøn te – det indeholder antioxidanter og beskytter huden
Granatæble indeholder punicinsyre der fremmer den naturlige cellefornyelse
Brændenælde er godt for huden og hjælper blandt andet på skæl
Mørke vindruer– har masse af antioxidanter der beskytter huden og holder den ung.

Forslag til kosten:
Lav en te med brændenælde og grøn te og en smag du kan lide (Anis, fennikel, ingefær etc.)
Spis blåbær eller mørke druer på din mad hver morgen eller som et mellemmåltid med nødder.
Tag ekstra tilskud af fisk, der er godt for huden og fylder cellerne ud, så de ikke trækkes sammen. Og dertil spis fedt næsten dagligt. Kom Hørfrøolie i din A38 eller lav en dressing af dette. En dressing på olie tilsat hvidløg, citrus, rosmarin, oregano og hvad du ellers synes.
Spise nødder hver dag og variere nødderne/kernerne
Drik masse af vand

Kosttilskud:
Q10 Gold
Antioxidant Boost
Hyaluronsyre
En god vitaminpille
Kollagen – se her https://www.acupharma.dk/da/immiflex/skingain-kollagen-1-og-2-m-vitamin-c-165-g-pulver-427.html
C-vitamin
Fiskeolie
Probiotica

Du kan se alle Food-grown tilskudene her 

 

Copyright © 2014 Heidi Riishøj - Gl. Kjølvej 3 - 8920 Randers NV - 2683 5195 - heidi@safehealth.dk