23 okt

Smuk hud med eller uden rynker

Der er forskel på hvad rynker er opstået af. Vi kender alle bekymringsrynken, der opstår på grund af en ensartet sammentrækning af visse muskler i panden. Andre rynker, kommer af slap hud. At huden mister sin elasticitet. Det kan være på kinderne, under øjnene eller på halsen.

Mange rynker i vores ansigt kan mindskes. Men vi kan ikke fjerne rynker.

I perioder med for lidt søvn, med stress eller sygdom kan det påvirke huden, så den er mere rynket. Men vores krop og hud har en evne til at regenerer efter sådanne perioder. I har måske selv oplevet eller set folk, der ser utrolig slidte ud, eller ser 10 år ældre ud, men også at de kan komme tilbage og stråle og se yngre ud.

Udfordringerne er hvis vi år efter år lever med samme bekymringer, med dårlig ernæring, mangel på fedt og vand, da vil huden tage skade og der vil opstå mere dybe og permanente rynker.

Der er selvfølgelig også generne. Jeg kan se at jeg ligner min fars familie hvad angår rynkedannelse. Men jeg har også selv skabt mig nogle rynker af mit liv, der har været ekstremt barsk i perioder.

Hvad kan vi gøre:

Huden er ligesom vores vægt. Hvis vi skal have et vedvarende vægttab skal vi spise rigtigt, dyrke motion, sove, drikke nok vand, få balance i hormonerne m.m.

Vi kan mindske rynkerne eller sænke udviklingen. Men da skal vi sove godt, vi skal drikke nok vand, vi skal dyrke motion og spise sundt. Vi skal slippe bekymringerne og få mere ro i vores sind.

Dertil kan vi påvirke det ydre via god hudpleje. Det er ikke kun det indre der tæller.

Det er ligesom at cykle hver dag i kulde uden hansker. Hænderne bliver tørre og skadet eller får hår hud. Derfor bruger vi handsker og håndcreme om vinteren. Vi skal pleje vores ydre. Ved huden i ansigtet kan det være folk der dyrker ekstremt meget sol eller arbejde ude det meste af året, hvor det sætter sine spor. Det kræver ekstra pleje.

For at pleje det ydre skal vi selvfølgelig passe på for meget soldyrkning. Sol er dog vigtigt, da vi ellers ikke danner D-vitamin. Men overdrevet sol skader huden.

Ydre pleje:
Rens huden med gode, rene hudplejeprodukter og plej den godt derefter. Jeg bruger kun Montbrun, der er økologisk og med termisk vand. https://safehealth.dk/produkt-kategori/montbrun-oekologisk-kropspleje/

Du kan også bruge en make-up handske. Den er helt fantastisk. Jeg bruger sjældent make-up fjerner, efter denne make-up handske, The Beauty Glove Grå. Se den her https://butikmedlogik.com/?s=isi+&post_type=product&title=1&excerpt=0&content=1&categories=1&attributes=0&tags=1&sku=1&ixwps=1

Ansigts-scrub er godt at bruge til at fjerne døde hudceller.
Ansigtsmassage eller ansigtszoneterapi er super godt til at øge blodcirkulationen i de små kapillærer.

Brug en god ansigtscreme og øjencreme. Jeg har en øjencreme jeg elsker. Den gav mig mine øjne et løft efter et års udefinerbar sygdom, der fik mine øjne til at hæve. Den hjalp min egen regenerering utroligt. https://safehealth.dk/produkt/anti-aging-oejne-laebe-creme/ Derfor bruger jeg også ansigtscremen, men kan mærke jeg har brug for noget mere fedt. Så derfor bruger jeg hybenkerneolie under den. Jeg har fundet det der virker for mig. Den kan være forskelligt. Vi må prøve os frem, uanset om det koster lidt ekstra penge. Det er blot vigtigt vi får nogle rene produkter.

Du kan også vælge at lave din egen creme med hyaluronsyre, som kan komme under dagcremen. Eller indtag hyaluronsyre. Det binder væske og skaber fylde. Super smart. Rent faktisk er dette det nye sort. At kosmetiske behandlinger bruger hyaluronsyre indsprøjtninger. https://safehealth.dk/produkt/hyaluronsyre-til-at-lave-kosmetik/

Indre.
Mange har cremer med Q10. Det vil jeg droppe. Vores egen produktion går ned efter de 40 år. Det skal indtages. Har du rynker tag Q10 som piller.

Kost:
Blåbær er en mulighed at indtaget dagligt – indeholder antioxidanter og C-vitamin. Det styrker produktionen af kollagen dannelsen.
Grøn te – det indeholder antioxidanter og beskytter huden
Granatæble indeholder punicinsyre der fremmer den naturlige cellefornyelse
Brændenælde er godt for huden og hjælper blandt andet på skæl
Mørke vindruer– har masse af antioxidanter der beskytter huden og holder den ung.

Forslag til kosten:
Lav en te med brændenælde og grøn te og en smag du kan lide (Anis, fennikel, ingefær etc.)
Spis blåbær eller mørke druer på din mad hver morgen eller som et mellemmåltid med nødder.
Tag ekstra tilskud af fisk, der er godt for huden og fylder cellerne ud, så de ikke trækkes sammen. Og dertil spis fedt næsten dagligt. Kom Hørfrøolie i din A38 eller lav en dressing af dette. En dressing på olie tilsat hvidløg, citrus, rosmarin, oregano og hvad du ellers synes.
Spise nødder hver dag og variere nødderne/kernerne
Drik masse af vand

Kosttilskud:
Q10 Gold
Antioxidant Boost
Hyaluronsyre
En god vitaminpille
Kollagen – se her https://www.acupharma.dk/da/immiflex/skingain-kollagen-1-og-2-m-vitamin-c-165-g-pulver-427.html
C-vitamin
Fiskeolie
Probiotica

Du kan se alle Food-grown tilskudene her 

 

09 okt

Paradentose – kost og tilskud

Paradentose (parodontitis eller parodontose) er en infektionssygdom i tandkødet og i knoglen, der sidder rundt om tandrødderne. Paradentose nedbryder kæbeknoglen omkring tandrødderne, så tænderne risikerer at blive løse. Det betyder at der kan lugte fra tandkødet og dermed også fra munden.

Der kan være flere årsager til udviklingen af paradentose. Det kan blandt andet være dårligt immunforsvar, dårlig mundhygiejne, mundtørhed, almen sygdomme og knogleskørhed.

Hvis vi starter ved munden, så har munden sit eget forsvar, der skal bekæmpe bakterier, vira m.m.

I munden dannes der enzymer der nedbryder vores mad, såkaldte forcdøjelsesenzymer. Når vi er sulten og tænker på mad, vil munden løbe i vand. Kroppen har altså nogle bestemte funktioner der gør den i stand til at nedbryde maden optimalt, at bekæmpe bakterier, vira m.m. og dermed holde munden ren.

Mange spiser en kost der ikke støtter fordøjelsen. Vi er til det salte og det søde og glemmer det sure og det bitre. Det sure og det bitre er med til at stimulere de mekanismer der sikre at munden ikke udtørre, at maden klippes i stykker og at vi optager maden optimalt. Det renser ligeledes munden.

Første skridt er at sikre at forholdene i munden er optimale. Vores bindevæv bliver mere slapt med alderen og hvis der sætter sig madrester i meget tætsiddende tænder, vil det på sigt påvirke både tandknoglen og bindvævet til lommer med betændelse.

Sygdom i kroppen kan ændre vores egne bakterieflora. Sygdom kan tilskynde til overvækst af ”dårlige” bakterier. Dette påvirker vores ”normal” gode forhold mellem de rette bakterier. Derfor bliver vi nød til at spise bakteriehæmmende mad. At sikre os sygdomme ikke ændre bakterieflora.

Et sted jeg altid kigger på er tarmsystemet. Som det er alment kendt, tilskynder en ubalance i tarmfloraen til alle slags sygdomme. Tarmen skal være i balance.

Endvidere vil forebyggelse af knogleskørhed eller det rette kosttilskud til knogleskørhed også hjælpe bindevæv og knogle i munden.

For at bekæmpe paradentose

Spis papaya plex fra solary til de 3 hovedmåltider. Tag 2 stk. ved måltidets start og 2 ved slutningen af måltidet. Dette for at sikre at maden nedbrydes.

Efter alle måltider drikkes en lille kop te med salvie (Hvis du er kvinde) og timian (Hvis du er mand). Tag en lille spsk. salvie/timian og en lille spsk. mynte i et tebrev og kom ned i 50ml kogende vand. Tag en slurk, rens munden og spyt ud. Drik resten.

Til mellemmåltider spis gerne rå blomkål, bær, let kogte grønne bønner – det kan også være frisk ananas sammen med lidt nødder eller stenalderbrød. Tag gerne vand med citron til alle måltiderne.

Drik en kop te med frisk ingefær morgen og aften

Sørg for at bruge krydderurter på og i maden – både oregano, rosmarin, timian og Salvie er super til bekæmpelse af bakterier. Hvis du drikker den foreslåede te. Kan du nøjes med at bruge oregano og Rosmarin.

For at passe på knogler og styrke bindevævet vil food-grown Bone compleks være et fremragende valg. Den anbefales af osteoporose foreningen.

Da vi altid, efter min mening, skal have tilskud af mælkesyrebakterier, vil jeg vælge en der er i pulver. Den kan bruges almindeligt, ved indtagelse en gang dagligt. Men jeg vil bruge 1/4 dosis i vand og gurgle den i munden inden natten i ca. 10 minutter og spytte ud. Og derefter tage den normale dosis indvortes.

Mælkesyrebakterier gør bakterier mere følsomme og du vil kunne styrke munden.

Et gammel husråd, jeg mener jeg fik af Frede Damgaard, var at bruge solsikkeolie og gurgle i munden op til 20 minutter. Det trækker masse af skidt med ud. Det må endelig ikke synkes. Men jeg har set en god effekt af dette. Dette er blot en ekstra sjov måde at prøve Kost som medicin.

Q10 har vist sig effektiv på paradentose. Q10 indgår i alle celler og skaber energi. Når vi bliver ca. 40 år, vil vores egen produktion af Q10 gå ned. Derved mistet energien i cellerne og det kan have en betydning for ”oprydning” og aktiviteten i bindevævet. Tag Q10 fra PharmaNord 100mg * 1 dagligt.

 

En god mulighed er at tage en kur på Colostrum sugetabletter. De er gode mod bakterier. De kan findes hos Acupharma. Der er til 1 måneds forbrug.

 

For at støtte slimhinderne vil jeg tage Honasin (Det er et homøopatisk middel til slimhinder) Tag 10 dråber *4 dagligt i minimum 3 måneder. Derefter 10 dråber morgen og aften indtil det er helt væk.

En sej, men meget effektiv omgang, kan være at tage oreganoolie (Golden oreganoolie). Tag lidt på en vatpind og smør det rundt på tænderne. Det er meget stærkt. Kan fortyndes i vand. Den er super effektiv. En behandler anbefaler at man tager en kur, hvor du sluger ½ pipette. Det er et spørgsmål om at vænne sig til den meget stærke smag. Så hjælper du kroppen med et ordentligt boost.

Hvis der skulle tages noget effektivt indvortes er det Caprylic. Tag en kur med 2 dagligt i 3 måneder. Klienterne mærke en tydelig forskel på masse af udfordringer (hudproblemer, tarm, svamp m.m.).

Husk at brug tandtråd dagligt.

Som te vil jeg drikke echinacea te (rød solhat). Den er god mod bakterier. Den kan tilsættes den ingefær te der skal drikkes morgen og aften.

Hvis du har en ubalance, symptomer fra kroppen eller en sygdom skal dette arbejdes med. Mange gange vil det rette resten af kroppen. Det er dog mere opfattende, da kosten skal gennemgås og der vil være mere målrettet kosttilskud til dig.

05 okt

Du tager kosttilskud

KOSTTILSKUD – tager du det? Læser du hvad du skal tage i blade? STOP op
I denne weekend blev jeg bekræftet i HVORFOR I skal vide mere. Få professionel vejledning.

Jeg snakkede samt skrev med en dejlig pige, der læser alt muligt i blade, på nettet, snakker med diverse firmaer og behandlere. Hun er MAX forvirret. Og efter lang tid, måtte jeg erkende at det kræver en ordentlig vejledning.

Hvad er op og ned i hvad du skal tage. En behandler der anbefaler en mand ekstra K-vitamin, der har risiko for blodpropper, er ikke super smart.

Godt nok havde jeg tænkt at mine kommende forløb skulle handler om dine symptomer, dit liv og at jeg gav alt min viden, så du kunne få dig et overblik og dermed leve dit liv efter hvad DIN krop vil!! Det kræver et forløb, kræver tid, kræver fokus og koster 3500,-

Men jeg MÅ starter med at hjælpe alle med deres tilskud. ALLE der tager kosttilskud, må vide noget mere om hvad og hvorfor de tager det de gør.
Og der er mange kloge mennersker – men når du vælger de hurtige læsninger og prøver at få opklaret hvad der skal til, i brudstykker, så får du aldrig helheden!

Jeg tilbyder
1) Telefon / skype / fysisk møde hvor vi går igennem symptomer og de tilskud du tager. Det tager 1 time, hvor du inden har udfyldt et spørgeskema. Det koster 700,- Der er en opfølgning 4 uger efter, på 30 minutter, der koster 350,-. Dette handler udelukkende om at få styr på dine kosttilskud, understøtte kroppen med urter i form af te eller tilskud. Endvidere vil der være ekstra hjælp via homøopati.

Skriv en mail på heidi@safehealth.dk eller ring på 26835195

Jeg er sygeplejerske og har arbejdet med forskningsprojekter, er uddannet akupunktør og ernæringsterapeut. Jeg har brugt 10 år med fokus på vitaminer/mineraler og øvrige kosttilskud.

Copyright © 2014 Heidi Riishøj - Gl. Kjølvej 3 - 8920 Randers NV - 2683 5195 - heidi@safehealth.dk